09162426412
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    هیجان انگیزترین فینگر فود‌ها برای تولد

    دوشنبه, 14 خرداد,1403

    فینگرفود‌ها جذاب‌ترین و بهترین راه برای پذیرایی از مهمانانی هستند که چه به‌صورت رسمی و چه خودمانی وارد منزل شما شده‌اند. ترکیب‌های متنوع و جذابی دارند و بدون هیچ محدودیتی قابل سرو هستند. در ادامه با ما همراه بوده تا با انواع فینگرفود آشنا شوید.

    تاریخچه فینگر فود‌ها

    فینگر فود ساده | طرز تهیه 14 نوع فینگر فود ساده و کم هزینه | آرسس شف

    درست در سال ۱۳۱۹ میلادی در نقاط مختلف آمریکا کافه‌های کوچکی خودنمایی می‌کردند که همیشه غذا‌هایی ساده برای مشتریان خود ارائه می‌دادند. این غذا‌ها بیشتر جنبه میان وعده داشتند اما به صورت کاملا آهسته طرفداران خود را پیدا کردند. غذا‌هایی که با دست برداشته می‌شدند، راحت خورده می‌شدند و برای خوردن آن‌ها نیازی به ابزارآلاتی مانند قاشق یا چنگال نبود. به مرور زمان نام فینگرفود را به خود گرفتند و در کشور‌های غربی رواج پیدا کردند. در تمام مهمانی‌های رسمی و غیررسمی فینگرفود‌ها خودنمایی می‌کردند و طرفداران بیشماری داشتند. در ایران این غذا با نام‌های مختلفی مانند لقمه، شتر یا قاضی با توجه به فرهنگ هر منطقه، نامیده می‌شود. البته بیشتر آن را با نام فینگر فود می‌شناسیم.

    انواع فینگرفود در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. لقمه‌هایی مانند کوکو، ته‌چین بادمجان شکم‌پر یا الویه که در مهمانی‌های دوستانه یا سلف‌سرویس و حتی در مهمانی‌های کاملا رسمی و مجلل مانند عروسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر دوست دارید در دورهمی‌های رسمی یا دوستانه با فینگرفود از مهمانان خود پذیرایی کنید این نکته را در نظر بگیرید که مهمانان شما را چه قشری تشکیل داده‌اند. اینکه مهمانی شما کاملا رسمی است یا یک دورهمی دوستانه و ساده است؛ می‌تواند پیش غذا‌ها را کاملا تغییر دهد. شما می‌توانید از نان و پنیر و میوه‌ها کمک بگیرید و حتی با سالاد الویه و کوکو، لقمه‌های کوچکی تهیه کنید. ولی اگر مراسم شما رسمی بود دلمه و کاناپه انتخاب بهتری است، که شکلی مجلسی‌تر داشته و مناسب‌تر هستند.

    انواع فینگر فود

    فینگر فود چیست + معرفی انواع آن - پاپیچ فود

    دسته‌بندی انواع فینگر فود با توجه به مواد اولیه و البته مراسم‌هایی که قرار است فینگرفود در آن‌ها سرو شود، کاملا متفاوت است. برای مثال فینگر فود ساده را می‌توانید در جمع‌های دوستانه سرو کنید. اما زمانی که قرار است برای تولد یک وعده غذایی را تهیه کنید، باید با فینگر فود از مهمانان خود پذیرایی کنید.

    فینگرفود کاناپه ماهی

    معرفی ۱۰ فینگر فود بین المللی(۲) - غذالند

    درست همانند اسمش! ماهی‌های مزه‌دار شده، خرد شده و تردی که در کنار یکدیگر بر روی یک کاناپه لم داده‌اند. این غذا با نان تست سرو خواهد شد و در آن از تن ماهی، سس مایونز، خیارشور، پیاز و پیازچه، گشنیز و زیتون استفاده می‌کنند. تمام مواد با هم ترکیب شده بر روی نان تست می‌نشینند. این فینگر فود، یک غذای فینگر فود جذاب و رسمی است که بیشتر در مراسم‌های رسمی مانند نشست‌ها، همایش‌ها یا مراسم عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    فینگرفود جذاب نان و پنیر

    اگر بگوییم این نوع فینگر فود را فینگر فود ایرانی می‌نامند، پر بیراه نگفته‌ایم. یکی از مراسم‌هایی که استفاده از فینگر فود نان و پنیر در آن مرسوم شده، مراسم عقد است. در مراسم عقد ایرانی بعد از خواندن خطبه عقد و در انتهای مراسم، از مهمانان با شیرینی، میوه و نان و پنیر پذیرایی می‌شود. در گذشته فینگرفود رسم نبود، به خاطر همین با لقمه‌های کوچک نان و پنیر پیچیده شده و بسته‌بندی شده با روبان‌های رنگی، از مهمانان پذیرایی می‌کردند. اما امروزه با رواج پیدا کردن فینگرفود‌ها، کار‌ها ساده‌تر و البته جذاب‌تر شده است. در نهایت شما می‌توانید با ترکیب نان، پنیر، گوجه و خیار، لقمه‌های برش داده و کوچکی تهیه کنید که سرو آن‌ها راحت است و خوردن آن‌ها بی‌دردسر!

    فینگر فود دلمه برگ مو

    طرز تهیه فینگرفود دلمه ای بسیار لذیذ و خوشمزه

    دلمه برگ مو از غذا‌های سنتی و اصیل ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. تهیه آن شاید در ابتدا کمی سخت باشد اما در نهایت غذایی لذیذ و خوش طعم را به شما ارائه می‌دهد که سختی تهیه شدن آن مرتفع خواهد شد. دلمه را با گوشت چرخ کرده، پیاز، برنج و لپه آماده می‌کنند و سبزی‌های معطری مانند جعفری، تره و گشنیز را نیز به آن اضافه می‌کنند. همه این مواد در برگ مو جوشانده شده، پیچیده می‌شوند و در نهایت می‌پزند. دلمه بهتر است با طعم‌دهنده‌ها مزه‌دار شود. در نهایت به دلیل کوچک بودن هر دلمه می‌توان آن را به‌عنوان یک فینگر فود در مراسم‌های مختلف سرو کرد. این غذا یک فینگر فود ساده است که همه آن را دوست دارند و طعم بی‌نظیری دارد.

    فینگر فود کالباس یا رول ژامبون

    تزیین فینگر فود کالباس ساده و خوشمزه برای تولد و مهمانی - مگسن

    این فینگر فود به فینگر فود تولد نیز معروف است. شما به راحتی می‌توانید با ژامبون، نان لواش، سس مایونز و حتی خیارشور و ذرت این غذا را آماده کنید. برش‌های کوچک فینگر فود کالباس یا رول ژامبون طرفداران بسیار زیادی دارند. این غذا با نان تست و حتی نان لواش به راحتی قابل تهیه است. فراموش نکنید که از سس مایونز استفاده کنید تا چسبندگی نان به مواد افزایش پیدا کند. حتی می‌توانید این فینگرفود را در مراسم‌های دوستانه و رسمی نیز سرو کنید. ژامبون غذایی است که تمام افراد در هر سنی که باشند طرفدار آن هستند.

    فینگر فود سبزیجات

    بایگانی‌های فینگرفود - مریم کوکینگ؛ سایت آشپزی مریم یوسفیان

    این غذا پای ثابت سینی فینگرفود افراد رژیمی است. اگر قرار است در یک مهمانی چه دوستانه و چه رسمی با در نظر گرفتن تمام سلیقه‌ها و ذائقه‌ها فینگرفود سرو کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم فینگرفود سبزیجات را فراموش نکنید. البته این فینگر فود برای بچه‌ها نیز بسیار جذاب است. در تهیه آن می‌توانید از قطعه‌های پنیر، گوجه گیلاسی، خیار، هویج و حتی ورقه‌های نازک و برش داده کاهو نیز استفاده کنید. پنیر برش خورده خامه‌ای مکمل این مواد بوده و طعم لذیذی به ترکیب این میوه‌ها و سبزیجات خواهد داد. فلفل و نمک تکمیل‌کننده این فینگرفود هستند و فراموش نکنید که ترکیب رنگ جذاب آن‌ها می‌تواند مهمانان شما را به وجد آورد.

    فینگرفود رول مرغ و سیب‌زمینی

    طرز تهیه رولت سیب زمینی خوشمزه و مخصوص رستورانی

    فینگر فود رول مرغ و سیب‌زمینی یک غذای فینگر فود ملل محسوب می‌شود که به‌نوعی در تمام کشور‌ها می‌توانید آن را مشاهده کنید. رول مرغ و سیب‌زمینی همان‌طور که از نامش مشخص است از ترکیب مرغ و سیب‌زمینی تهیه شده است. سیب‌زمینی‌های پوره شده یا له شده را با شیر، نمک، فلفل و جعفری در کنار مرغ‌های پخته شده و چرخ شده ترکیب کنید. در نهایت خمیر به‌دست‌آمده را با وردنه صاف کنید و درون آن را پنیر پیتزا بریزید. سپس آن را رول کرده و به‌اندازه دلخواه برش دهید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، رول‌ها را درون آن بگذارید و داخل فر قرار دهید. همه زحمتی که برای این فینگر فود ساده خواهید کشید، در همین حد است.

    فینگرفود کراکت مرغ و پنیر

    فینگر فود سیب زمینی رو برای مهمونی درست کن همه عاشقت شن! | طرز تهیه فینگر

    در بین فینگرفود‌ها این غذا را فینگر فود تولد می‌دانند چون هم ظاهر هوس‌انگیزی دارد و هم برای کودکانی که کمی بد غذا هستند، مناسب است. برای تهیه این فینگر فود، مرغ را چرخ کنید و با جعفری، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط دهید. از ماده تهیه شده به‌اندازه یک گردو بردارید در کف دست خود قرار دهید. سپس آن را بازکرده و میانه آن را با پنیر گودا یا پنیر پیتزا پر کنید. اگر ژامبون طعم موردعلاقه شما است، می‌توانید با کمی پنیر و ژامبون ریز خرد شده یا رنده شده آن را تزئین کنید.

    حتی می‌توانید ترکیب پنیر و ژامبون را در میانه کراکت هم قرار دهید و در ادامه آن را در آرد سفید، سپس تخم‌مرغ هم‌زده و در نهایت در آرد سوخاری غلتانده، ۱۰ دقیقه همه آن‌ها را در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند. بعد از سرخ کردن کراکت‌ها در روغن، غذایی خوش رنگ و لعاب خواهید داشت که هیچ کس نمی‌تواند در مقابل نخوردن آن مقاومت کند.

    فینگرفود دلمه قارچ یا قارچ شکم‌پر

    طرز تهیه قارچ شکم پر خوشمزه با مرغ به روش ایتالیایی

    قارچ شکم پر را به‌عنوان یک فینگر فود ساده در نظر می‌گیرند و آن را وروجک شیطان می‌نامند. برای تهیه این فینگرفود جذاب تنها کافی است که قارچ‌ها را شسته، درون آن‌ها را خالی کنید، اما محتویات را دور نریزید. سپس پیازداغ بگیرید و گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل و زردچوبه را با پیازداغ مخلوط کرده و به‌خوبی سرخ کنید. در آخر قارچ‌های شکم پر را با موادی که تهیه کرده‌اید پر و روی آن‌ها را با پنیر پیتزا تزیین کنید. این قارچ‌ها در فر تبدیل به معصوم‌ترین و لذیذترین قارچ‌های دنیا خواهند شد.

    فینگر فود بورک گوشت

    طرز تهیه فینگرفود بورک پاسترامی سولیکو با خمیر هزارلا - کتاب کاله

    نظر خود را درج نمایید